Škodovka má bohatou historii

Za dobu fungování mladoboleslavské automobilky se nám nesmazatelně vrylo do paměti několik modelů. Kdo neměl v rodině Škodovku ať již v minulosti, nebo nyní, zřejmě byl a je raritou. Dodnes je Škoda nejprodávanější značkou aut na našem území a toto prvenství si právem drží již pěknou řádku let.
Škoda auto
Historietéto úspěšné značky se začala psát 17. prosince 1895, kdy u zrodu byli dva nadšení cyklisté, Václav Laurin a Václav Klement. Nezaložili však, jak by se nám zdálo logické, automobilku, ale výrobnu jízdních kol, ta nesla název dle jejich příjmení tedy Laurin & Klement. Jelikož však byli vynalézaví, motor se po čase opravdu objevil. Avšak poprvé opět na jejich kole. Kola s přídavným motorem si získaly spoustu příznivců a také několik ocenění ze závodů. Automobil vyslala na svět společnost v roce 1905, dostal název Voiturette A. Také on měl úspěch a zajistil tak vzkvétajícímu podniku věhlas a stabilitu na automobilovém trhu. Po sloučení se Škodovými závody v roce 1925 pak značka Laurin & Klement zanikla. Nezanikla však výroba automobilů.
Škoda kabriolet
Mezi nejslavnější vozy předválečného období patří bezesporu Škoda Popular, Škoda Superb, Škoda Rapid a Škoda Favorit. Poslední tři jmenované modely se dočkaly v budoucnosti nových verzí. Již tato čtyři auta zajistila, že Škoda získala prvenství v tuzemské prodejnosti. Nezaměřovala se však jen na místní prodej, ale exportovala vozy i do zahraničí.
Během druhé světové války a také po ní došlo k útlumu. Výroba se soustředila pouze na jeden model, tedy na renovovaný Popular, nově přejmenovaný jako Škoda 1101/1102. Později byl vyvinut prostornější model a to Škoda 1200, po ní následoval model Škoda 440 Spartak, později nahrazen první Octávií.
létající šíp Škoda
V šedesátých letech přichází škodovka s novinkou Škoda 1000 MB. Následující typy Škoda 740, 720 a 760 zůstaly pouze v teoretických sférách a dalšími reálnými vozy, které skutečně vyjely na silnice, byly Škoda 100/110 a Škoda 100 R. Za nějaký čas přichází inovace v podobě Škody 105 a 120, které ještě občas na našich silnicích lze spatřit. Dalším modelem byl pak i mladším ročníkům známý model Škoda Favorit.
V roce 1991 došlo k integraci automobilky Škoda s koncernem Volkswagen a i přes tuto změnu je nutno konstatovat, že se jí daří i nadále. Nové modely, které pod touto značkou vznikly, byly zejména Škoda Felicia, moderní Octavia, Fabia, Superb, nelze přehlédnout malou Škodu Citigo, prostorné vozy Roomster a Yetti a k posledním modelům je nutno také započítat Škodu Rapid, Kodiaq a nejmladší model Karoq.